Zprávy

Balené vody Čechům chutnají

17/12/2009

Balené vody mají své nezastupitelné místo v pitném režimu většiny Čechů. Ukázala to aktuální studie společnosti MindBridge Consulting. Dle telefonního šetření na reprezentativním vzorku populace až tři čtvrtiny spotřebitelů kupují minerální či pramenité vody. Konzumenti oceňují hlavně praktičnost a snadnou dostupnost balených vod, jejich chuťové vlastnosti a zdravotní přínosy.

Lidé oceňují, že mohou mít balenou vodu vždy a všude po ruce. Pro rychlé zahnání žízně sáhne po láhvi s vodou až 73 % spotřebitelů. Jako osvěžení během celého dne má balenou vodu stabilně k dispozici 58 % dotazovaných. Balené minerální a pramenité vody preferují lidé zejména při sportu a na cestách.

Konzumenti si pochvalují hlavně zdravotní přínosy minerálek, přes 70% z nich soudí, že přírodní minerální a stolní vody obsahují zdraví prospěšné látky. Výraznou motivací je rovněž chuť, která zhruba polovinu respondentů dokáže přimět k nákupu oblíbené značky. Poměrně významnou výhodou minerálek je také existence jejich perlivé formy.

Většina lidí (73%) kupuje balené vody domů, nebo si je s sebou berou na cesty (68 %). Na pracovišti nebo ve škole pije přírodní minerální a pramenité vody 58 % respondentů. Naproti tomu voda z vodovodu je využívána hlavně k vaření (79 %, zatímco z minerálek vaří 5 % dotázaných) a k přípravě dalších nápojů.