Zprávy

„Banky při správě účtů chybují,“ říkají klienti.

20/07/2010

Až 8% z klientů bank v České republice se podle nejnovějšího výzkumu MindBridge Consulting během posledního roku setkalo při správě svého účtu s nějakou chybou banky.

V průzkumu bylo zjišťováno, jestli se majitelé bankovních účtů za poslední rok setkali s nějakou chybou ze strany banky (např. neodeslání výpisu, chybné zaslání platby nebo neuhrazení zadané platby). Ze všech respondentů, kteří mají alespoň jeden účet v bance, zaznamenalo chybu 8% z nich. Častěji si na pochybení banky stěžují respondenti s vyšším stupněm dosaženého vzdělání a lidé z domácností, které mají nadprůměrné příjmy. Lidé se základním vzděláním zaznamenávali chyby banky až 3× méně než vysokoškoláci.

„Chyby se nejčastěji objevily u České spořitelny, Komerční banky a ČSOB.“

Téměř polovina chyb byla klienty zaznamenána u klientů České spořitelny, čtvrtina u KB a přes 10% u ČSOB. Odpovídá to celkovému podílu jednotlivých bank na počtu klientů v oblasti retail bankingu.