Zprávy

Kde nakoupit EUR na dovolenou?

30/07/2013

Nejnižší náklady spojené se směnárenskou činností nabízí pro zájemce LBBW, nejdražší EUR nakoupíme v GE MB

Dnešní test výhodnosti nákupu valut na dovolenou v bankách ukázal, že v Praze je možné koupit 400 EUR s náklady rozdílnými o 310,– Kč, a to v případě, že se testovaná osoba nechce stát klientem banky (pak by banka mohla výjimečně odpustit i poplatek za směnu).

Jen osm bank z testovaných nabízí směnárenské valutové operace na pobočce pro neklienty. Banky vykupují valuty za nižší kurz než je následně nabízejí k prodeji zájemcům, kteří například chtějí vycestovat do zahraničí a chtějí mít s sebou hotovost platnou v dané zemi.

V některých je bankou účtován i poplatek za samotnou operaci. Pokud ho banka aplikuje, pohybuje se v rozmezí od 1 % do 2,5 % (a má obvykle absolutně stanovenou minimální částku a také strop, tedy maximální částku). Příjem banky ze směnárenské činnosti má tak dva zdroje, a to rozdíl v kurzu nákup/prodej a právě z poplatku.

Za kolik korun je tedy dnes (30. července 2013) možné koupit 400 EUR na dovolenou? Ceny se pohybují od 10.588,– Kč v nejvýhodnější bance (LBBW) až po 10.898,– Kč v GE, která měla pro nákup stanovené nejméně výhodné podmínky z testovaných bank. Z větších bank je dnes nejvýhodnější nakoupit EUR v České spořitelně, kde proti nejméně výhodné nabídce ušetříme v testované částce 172 Kč, zatímco v Raiffeisenbank už je to jen 21 Kč. Nepřekvapí také, že ČSOB také v rámci své Poštovní spořitelny nabízí stejné podmínky.

Náklady na nákup 400 EUR

  • 10.588,– Kč LBBW
  • 10.726,– Kč Česká spořitelna
  • 10.761,– Kč ČSOB
  • 10.761,– Kč Poštovní spořitelna
  • 10.869,– Kč Komerční banka
  • 10.876,– Kč UniCredit Bank
  • 10.877,– Kč Raiffeisenbank
  • 10.898,– Kč GE MB

K měření: Mystery shopping probíhal na pražských pobočkách bank, zákazník vždy požadoval nakoupit 400 EUR hotovostní transakcí, jako neklient testované banky.

Společnost MindBridge Consulting poskytuje služby v marketingovém výzkumu a poradenství v České republice i v zahraničí a specializuje se zejména na:

  • Customer Satisfaction
  • Service Quality
  • Communication
  • DataMining
  • Product optimization
  • Brand Architecture
  • Market Forecasting

Ladislav Klika a Tereza Benešová
MindBridge Consulting a.s.
Geologická 2
152 00 Praha 5
W: www.mindbridge.cz
E: info@mindbridge.cz
T: +420 604 840 604