Zprávy

Toužit znamená ...

01/01/2011

…chtít něco, co právě nemáme, nebo čeho není možné dosáhnout.

Po kom toužíme ve vztahu k filmům a známým osobnostem? Kdo jsou celebrity, které v nás touhu vyvolávají? Představuje Angelina Jolie symbol mužské touhy? A po čem toužíme ve filmech?

Značka exkluzivní francouzské kávy Carte Noire se rozhodla odhalit, jak je to doopravdy s touhou mezi mužem a ženou, protože právě Carte Noire je titulována jako káva ve znamení touhy.

Průzkum pro značku Carte Noire realizovaly agentury MindBridge Consulting a.s. a Confess Research s.r.o. proběhl kvalitativně i kvantitativně na vzorku více než 200 lidí ve věku 25–45 let a uskutečnil se během tohoto jara. Ženy i muži v něm odpovídali na otázky o svých touhách a odhadovali i touhy opačného pohlaví.

Muži a ženy definovali celebrity, které by podle nich měly hrát ve smyslném filmu plném touhy, a které podle nich touhu a smyslnost zosobňují. Plných 30 % žen jednoznačně uvedlo Angelinu Jolie, přitom ale nejvíce mužů (28 %) dává přednost Catherine-Zeta Jones.

V mužské roli by pak exceloval herec George Clooney, kterého uváděli muži (27 %) i ženy (28 %). Z českých herců se nejlépe umístil Karel Roden, uvedlo ho 15 % žen, a z českých hereček první příčku obsadila Ańa Geislerová (uvedlo ji 7,5 % mužů).

Žebříček prvních pěti ženských celebrit vypadá takto

Mezi ženami:

  1. Angelina Jolie (30 %)
  2. Penelope Cruz (27 %)
  3. Catherine Zeta-Jones (17 %)
  4. Scarlett Johansson (7,5 %)
  5. Megane Fox (6,5 %)

Mezi muži:

  1. Catherine Zeta-Jones (28 %)
  2. Penelope Cruz (19,6 %)
  3. Angelina Jolie (18,7 %)
  4. Aňa Geislerová (7,5 %)
  5. Scarlett Johansson (6,5 %)

Žebříček prvních pěti mužských celebrit vypadá takto

Mezi ženami:

  1. George Clooney (28 %)
  2. Orlando Bloom (15 %)
  3. Karel Roden (15 %)
  4. Brad Pitt (13 %)
  5. Sean Connery (12 %)

Mezi muži:

  1. George Clooney (27 %)
  2. Brad Pitt (20,6 %)
  3. Orlando Bloom (15 %)
  4. Karel Roden (13 %)
  5. Tomáš Hanák (9,3 %)

Jak ženy, tak muži se shodli na smyslnosti jako na prvku, který v nich ve filmech nejvíce vzbuzuje touhu. Uvedlo ji 76 % žen a 57 % mužů. Více než 51 % mužů (a jen 31 % žen) chce v těchto filmech humor. Naopak ženy si více než muži spojují s těmito filmy nedostupnost, nejistotu, nebezpečí a napětí.

A ještě v něčem muži překvapili – film, který vzbuzuje touhu, musí podle nich obsahovat nenaplněnou lásku (30 % mužů oproti 17 % žen), velké činy (24 % mužů oproti 10 % žen), vzájemnou pomoc (17 % mužů oproti 9 % žen) a dojemné scény (21 % mužů oproti 8 % žen).

Vypadá to tedy, že film plný touhy by měl být podle žen spíše napínavý a akční, zatímco muži dávají přednost typickému slaďáku s mužským hrdinou v hlavní roli.

Společnost MindBridge Consulting poskytuje služby v marketingovém výzkumu a poradenství v České republice i v zahraničí a specializuje se zejména na:

  • Customer Satisfaction
  • Service Quality
  • Communication
  • DataMining
  • Product optimization

Tomáš Kravka
MindBridge Consulting a.s.
Geologická 2
152 00 Praha 5
W: www.mindbridge.cz
E: kravka@mindbridge.cz