Zprávy

Účet u LBBW ušetří více než 4.000,- Kč

05/01/2011

Za vedení běžného účtu můžeme jen díky výběru správné banky ušetřit více než 4 000 Kč ročně.

Na základě mystery shoppingu provedeného na českém bankovním trhu v listopadu 2010 se jako nejvýhodnější ukázalo konto od LBBW. Projekt byl opakovaně realizován mezi 11 bankami poradenskou agenturou MindBridge Consulting. Loňský vítěz – mBank – klesla na třetí příčku.

LBBW nabízí konto 5 za 50, které obsahuje balíček základních služeb a 5 dodatečných produktů za měsíční poplatek 50 Kč. Mezi těmito 5 službami je například i výhodné úročení účtu sazbou 1% p.a., celkové měsíční náklady pak představují jen 0,75 Kč.

Na druhém místě skončila Raiffeisen Bank se svým eKontem. Při měsíčním obratu nad 25 tisíc Kč se klient dostane do kategorie Prémium, kdy vedle jiných výhod, nemusí platit za vedení účtu. Zároveň mu na konci každého měsíce banka připíše 20 Kč. Měsíčně tedy za eKonto zaplatíte 16,2 Kč.

Mezi tři nejlepší se probojovala ještě mBank. Výhodou mKonta je, že je vedeno zdarma, na druhé straně zde není žádné zhodnocení vkladů. Celkové měsíční náklady 27 Kč představovaly v našem testování poplatky za výběry z bankomatů.
V projektu bylo hodnoceno jedenáct bankovních institucí (Česká spořitelna, ČSOB, GE Money Bank, Komerční banka, Poštovní spořitelna, Raiffeisen Bank, UniCredit Bank, mBank, LBBW, Citibank a Volskbank). Nejméně výhodný účet nabídla Citibank, u které se celkové náklady vyšplhaly až na 358 Kč za měsíc.

Ve srovnání s nejlevnějším účtem od LBBW lze ročně ušetřit téměř 4 300 Kč.

Velmi často se setkáváme s nabídkou nejrůznějších balíčků produktů a služeb, které kromě požadovaných parametrů obsahují za stejnou cenu i něco navíc. Klient tak může získat například vyšší úrokovou míru pro zhodnocení vkladů, možnost debetu nebo bezplatné výběry z bankomatu. Rozsah a nabídka těchto balíčků je u každé banky jiná.

Oproti předchozímu roku (viz také http://www.mindbridge.cz/…-sporitelna/) byly do projektu zařazeny tři nové banky – Citibank, LBBW a Volskbank a právě mezi nimi najdeme nejlepší i nejhorší nabídku běžného účtu. Vedle vítězné LBBW se v nejlepší “trojce“ umístily Raiffeisen Bank a mBank. Zatímco Raiffeisen Bank „obhájila“ stříbrnou pozici, loňský vítěz mBank klesla na třetí místo. Nejvíce psk svou nejvýhodnější nabídku pro definované potřeby zdražila proti roku 2009 Česká spořitelna.

K měření
Mystery shopping probíhal na pražských pobočkách nebo prodejních místech a vycházel z pevně definovaného scénáře. Zákazník vždy požadoval běžný účet s embosovanou debetní kartou, dále byl stanoven konkrétní počet měsíčních tuzemských plateb, inkasních transakcí a výběrů z bankomatu (u domácí i cizí banky). Pravidelný měsíční příjem, který je připisován na účet, byl stanoven ve výši 35.000,– Kč a zůstatek dosahující maximálně 100 tisíc korun. Jednotné požadavky zákazníka eliminují rozdílné (balíčkové) nabídky jednotlivých bank. Cílem projektu bylo nalézt optimální běžný účet, tedy takový, který má při splnění všech požadavků nejnižší měsíční náklady.